Friday, May 29, 2015

5 Kebaikan Omega untuk ibuayah tercinta

Assalamualaikum pengunjung blog yang dikasihi..apa khabar..sihat ke hari ni..Hari ni saya nak share testimoni daripada bapa mertua saya selepas saya perkenalkan beliau dengan Omega Guard Shaklee..



    Bapa mertua saya ni ada sakit di bahagian peha kaki dah lama sejak beliau muda..Bila sakit menyerang memang beliau akan rasa berdenyut2 di peha,sukar nak bergerak dan terpaksa beliau pukul2 kaki untuk hilangkan rasa sakit. Selain tu pabila beliau duduk lama beliau akan rasa kebas-kebas di kaki..biasalah tu orang tua kan..tapi itu salah satu tanda perjalanan darah kita tak betul tau..

Ok, jom kita tengok apa sebenarnya omega ni dah buat sampai bapa mertua saya ni suka sangat kat dia..hehe..

Khasiat Omega Guard Shaklee untuk warga emas..

1)Melindungi jantung

Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard Shaklee boleh mengekalkan rentak degupan jantung..Satu kajian mendapati mereka yang telah mengalami serangan jantung dan mengambil minyak ikan mempunyai risiko kematian 45% lebih rendah daripada mereka yang tidak mengambilnya. Minyak ikan juga boleh memperlahankan arteriosclerosis dan merendahkan risiko serangan jantung.

2)Merendahkan Triglycerides

triglycerides adalah lemak tidak baik dalam badan. Omega 3 (DHA dan EPA) boleh merendahkan tahap lemak ini sebanyak 20% sehingga 50% juga mampu merendahkan tahap kolesterol.

3)Membantu mengurangkan masalah sendi

Ramai warga emas mengalami Rheumatoid arthritis iaitu masalah sakit sendi dan lutut. beberapa kajian mendapati minyak ikan boleh mengurangkan simptom penyakit ini seperti rasa nyilu dan sakit pada waktu pagi serta membantu mengatasi masalah sendi kepada warga emas.

4) Mengurangkan risiko osteoporosis

Kajian mendapati minyak ikan dapat meningkatkan kadar kepadatan tulang dan sekaligus dapat mencegah osteoporosis.

5)Mengelakkan alzheimer

Semua orang tahu warga emas berisiko untuk berhadapan dengan penyakit alzheimer atau lebih dikenali dengan nyanyuk ini. Omega 3 dalam minyak ikan boleh memperlahankan masalah ingatan kepada pesakit alzheimer dan boleh mengelakkan hilang ingatan.

Sebenarnya banyak lagi kelebihan omega guard ni..bagus untuk dijadikan suplemen seisi keluarga..
Jom dapatkan seboto hari ini..

Jika perlukan konsultasi atau berminat untuk menceburi bisnes yang dapat membantu meningkatkan tahap ekonomi anda boleh hubungi saya di 010 5302853, fb Siti Norhajar sarif..

Jumpa lagi..


No comments:

Post a Comment